Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Original amnesia de dinafem

Colapsar
X
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

Re: Original amnesia de dinafem

Y qué opináis de pick and mix seedbank?? Es el único sitio que veo que las vende por unidades....

Comentario

Algo de info sobre el tema

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=144975
      sigpic
      http://www.grapheine.com/bmovie-tv/a...153fc2442.html

Comentario

Originalmente publicado por Campeon Ver Mensaje
        Pero la de hy-pro según tengo entendido no es amnesia haze, no tiene nada de haze...
        Haber aclarate un poco, la amnezia haze famosa es la de Hy-pro, la cordobesa y alguna seleccion mas que rula por ahi.

Si quieres haze la tienes barata en Seedman pero no la cortas hasta navidades, podias probar con la haze x skunk. Un saludo
        sigpic

Comentario

Buenas a todos !!!

Pues gracias a todos por las informaciones...
          Estoy preparando ola de Amnesia : tengo caminando hacia mi unas AH-regular de Soma y iba a pedir original haze dinafem, amnesia mystery (para tener unas q acaben antes outdoor) de positronics, y amnesia de hypro

Me jode un poco porque tengo sacando cotiledones unas Y-griega de medical, amnesia lemon de barney (buscando al feno roasted-chicken) y unas Amnesika de Philosopher (freebies, alguien conoce este banco? sera igual a los demas, no?aqui)

Pos me quedare con las las de hypro mas unas de AceMix que todo el mundo pinta sus variedades de muy way

Despues de pasar tiempo para determinar quien es quien entre los hibridos con la AH de Soma -Afg. Haw x Laos x Jam. - o la A de hypro - seleccion de SSH x Neville's Haze
          Parece que pocas llevan AH (Positronics, Riot, Barney), todas las demas son hibridos de SSH (Philosopher, medical, dinafem, marshall, Royal Queen/dutch, )
          Eso si lo he entendido bien y si mis busquedas son exactas...

Ya veremos...
          Buena suerte a todos en la busqueda!!!
          He's wild, he's cool, he's "Bogus."

Cyclo continuo ------------------------ Huerto y guerilla ------------------------ AF In & Out

Comentario

Cantidad de nombres distintos.., pero cuantos tipos de semillas hay tras esa aparente variedad?, apostaría a que solo 2, la de soma y todas las d+, pero hablo desde la ignorancia, lo que tengo claro esque con tanto trapaleo optaría por elejir otra variedad.

Stoy seguro que la skunkHaze de seedsman puede mirar muy xencima del hombro a todas stas amnesias.

saludos

Comentario

Sí, efectivamente el Core cut es el que yo tengo. Lo tengo en exterior el clon, ya ire poniendo fotos de como va. Loco es un buen colega, y al que le debo una todavía. Raco, gracias por subir ese hilo, es muy interesante sobre el core cut, NYCD, y cositas que rulan por N_Europe. Los teníasuscrito hace huevo y abajo del to casi olvidao. Buenos y aclaratorios post de ese hilo

Originalmente publicado por Moppel Ver Mensaje
              Maybe its time to tell that the Amnesia Core Cut is in fact a SSH cut. When Core first got it (from me), he was told it was named Amnesia. Later i found out that its a SSH cut. although lot of coffeeshops sell it as Amnesia. But for example GH sells it as SSH atm. I have seen it in other shops as Superhaze.
              Originalmente publicado por Karma Genetics Ver Mensaje
              So the plant many people call the amnesia core cut, is the amsterdam coffeeshop SSH.

Where did it come from, meaning who planted it and where came that seed from ?

It is the same as they sale in many shops in the south aswell, There also seems to be a more golden colour one.
              Originalmente publicado por SillyCone Ver Mensaje
              Thanks for clarifying that up, Moppel. We've been wondering in our small community (the Vibes Collective) which exact genetics the "Amnesia Core cut" came from.
              We knew already the cut came from you (as Core himself stated it in an old post here on IC) but a name is hard to change once it's rooted (pun intended :P) and also it sounded kinda cool to say the truth

Thank you very much for spreading the love, Moppel, that SSH cut made me a happy grower, I can't stop smoking it thus can't stop growing it either

It really amazes me that it's "just an SSH"... I grew quite a few hazes from dutch origins in the past, and have found many typical tasty haze smells like sandalwood (NL#5xHaze), citrusy (Sweet Skunk, Kali Mist), floral (Neville's), spicy/hazy (Silver Haze), spicy/incense (SSH), even an over sweet chewing gum smell (Kali Mist), but I just can't smell enough of that fruity SSH cut of yours ! I never would have guessed it could be a Super Silver Haze... It's structure is so different, she's not extremely stretchy like my other phenos of SSH (or Jack's, Neville's, HyPro Amnesias, ...)
              Though it's true that after a few weeks of curing (when I can keep her that long :P), the typical "amnesia" taste fades in favor of a more classical silver haze one...

If it's ok with Locoporo, I could post a few pics of my Amnesia/Core/Moppel/SSH cuts later on...

Esto se sabe desde 2009. Yo he recogido el guante porque me apetecía tener otra vez entre mis mamis una SSH vieja de los 90, de esa época de las primeras veces que iba a Holanda. Un poco rollo remember no se si me entendeis. Pero vamos, que me la suda como la queramos llamar
              Editado por última vez por ElRubio; https://www.cannabiscafe.net/foros/member/31060-elrubio en 31/05/2011, 10:53 .

Rubito´s favourites dirty babes...

Comentario

Y las conclusiones de Loco y la gente del Vibes Collective es esta, y la del propio Core:
                Originalmente publicado por Locoporro Ver Mensaje
                Hey IC Fellows

It's great to talk with people who know what they are doing ,sideshow bob, i rebond on your responses after this report , Thanks a lot for the informations...

But you will understand that Moppel threw a Bomb into my topic :bashhead:

OH MY GOD

Is this the disclosure night :yoinks: :yoinks: :yoinks: ???

Just for that Moppel , i want give u a report i have done for your Honesty ...

I just wrote this investigation about Amnesia haze on a preservationist website for landraces ....

I tought, it could maybe interest u

But first .... i have to say something

I am not here to talkshit about people , i dont want to be banned to write this story , i made this investigation , it's a personal point of view , completely subjective... i am not here to get soma down ... Just want the TRUTH (really hard in thoses times en even more in a illegal stuff like cannabis)

<----------------------------------------------------------------------------->

Sherlocko is investigating

All this amnesia story really began to annoy myself, so i decide to think (yes it sometimes happens) and begin to investigate a little ... :lol:

First at all, Soma said that the amnesia haze is a cross between a South East Asian crossed to an afghanni and a jamaican (high times, issue from october 2008)

We can see 3 beautiful lies in this paper on 3 strains ,first the kushadelic which is described to a Og kush crossed to a G13, this is probably false cuz anybody ( or almost) have a pure G13 thus the kushadelic is in fact MK Ultra from th seeds (Og Kush x G13) crossed to the G13/haze male ( so you get more G13 genetics instead Og Kush :crazy: )

We could see this lie repeat itself with the cambodian haze which is a triple cross from an sout east asian , afghanni and g13

We could deduct that soma like to arrange his describtions of his strains to his advantage, in fact that when he wants it's G13 and in others conditions it's haze, we could see with the cambodian , he don't clarify if it's the G13/haze male but nevertheless it's Cambodian haze (cuz laotian x g13x afghanni, there is nothing hazy in that )

The third lie is more in harmony with the thread cuz it concerns the amnesia haze

Surprising that this amnesia haze which come from nowhere in a period where Soma looks like to have losed his freaky inventiveness, bahhh, yes cross every strains to the g13/haze male( from Neville, what a work Soma ^^) reflect a loose of speed...

But even so this amnesia is THE winner and it's pedigree has changed from south east asian crossed to an afghanni and a jamaican , to : laotian crossed to the Afghan/hawaaian male (from shantibaba, what a work soma :lol: )...

So you suppose well that i don't make this post only to break sugar on soma's back (french expression which means talkshitting :lol: ) wiht uberknown facts ops:

Somthing IS worrying me in this whole story, why did soma choose in 2003 to create a strain copying the name of a weed already known everywhere in holland and adding the word haze after (yes that makes sell but that doesn't explain everything) and claiming after that the cross come from a laotian x afghanni/hawaaian , especially when this hypro amnesia is winning cups since 1996

It is almost confirmed in the next quote from Karma genetics (Happy brother )

So we learn that the winning amnesia from Karma genetics is derived from the winning hypro cut since 1996, yes i grant u that we are really turning around in the actual breeding but it's already nice from karma to give us some additionals clues :yeahthats (THX to him)

So all thoses texts make me think to one of a sentence which i said 5 months ago on this topic (it's just below ) Did soma take a uberknown cut and pollenised it with his G13/haze male ???

He maybe only dusted an ubberknown cut with his cherished male cut ????? That couldn't be improbable that a weed like amnesia haze countains some OH genpool ...

Some amnesia make me really think to a hazy background or maybe it's the laotian influence ... :nanana:

grower: Theo Ic Mag

We have also remember that soma changed several times the "recipe" and that could explain various pheno on the web, good and really bad...

Grower: sideshow bob Ic Mag , love this pic

So to Conclude , in my country, it's really easy to buy some amnesia but it's expensive and you find A LOT of Pheno , but my goodness when i tried the Amnesia core (or the SSH Moppel :laughing: ) i directly found back this Amnesialicious taste , like in toermalijn , the PERFECT AMNESIA

But , even to that time , i said in my reports that my SSH smelled like a kind of amnesia, even shantibaba said it

I want also add that i tested 3 phenos of Amnesia hypro and the three samples smelled the amesia odor , some more diluted .... the boss of HyPro said to me , that the original amnesia is a Pure afghani crossed to a Neville Haze Male

So it's not so surprising that the amnesia haze is in fact some SSH cuz there are a lot of coffee wich are selling Brillliant Haze, Diamond Haze, Amnesia haze and i have to admit that all thoses samples taste the SSH taste ... or a generic haze taste...

Thanks to U , Folks
                Originalmente publicado por Core Ver Mensaje
                hello folks and friends
                just wanne jump in here.....first off ...i never claimed to be the grower/finder of this cut ....maybe they call it that becoz i am the distributor of it, notthing more.....

i was told this was a amnesia haze cut.....and i did get it from my mate Moppel here....if he says he made a mistake who am i to say it is not so?...although i find it realy strange he kept his mouth shut and is making this public now.
                I have here for almost 2 years now i was no aware of this untill i read this thread.
                just recently met Moppel and he did't mention it at all?
                i have mislead many people Bcoz of this....

Nhow,i'm not gonne dispute this fact.

as for the smoke itself.....its just topshelf....one of the favorits in my garden
                She was just too good to keep for myself...thats why i have spread her around,and i will again every time i have the chance!

Growing some amnesia haze ....euuuh ,LOL just joking....SSH right now....again
                Un brazo
                PS: ojalá Bob pudiera pasarse a hablarnos de su selección de Amnesia de Soma, que es una de las más ricas que yo he probado.
                Editado por última vez por ElRubio; https://www.cannabiscafe.net/foros/member/31060-elrubio en 31/05/2011, 10:45 .

Comentario

el que quiera el final de la jístory, ya sabe donde ir
                  Originalmente publicado por mr.haze420 Ver Mensaje
                  ok, here it is. the hy-pro family are friends of mine. they brought me the amnesia/ssh years ago. they found a seed in the ssh from the greenhouse and grew it out. they called it amnesia but when i saw it i knew right away it was a ssh pheno, bubblegum, candy smelling and knock u out strong. over the years is has won many cups as ssh/amnesia, from many shops in the south, twins coffeshop, bio ibo and many others. so, not to take anything away from karma but he won the breeders cup with somone else's genetics. a rose by any other name is still a rose
                  ya tengo ganas de probar esta amnesia/SSH
                  Big ups!

Comentario

la verdad la amnesia original de dinafem es poco estable unas de otras. yo probé con un colega y pusimos 4 en exterior y la verdad 3 parecían mas indicas y una mas sativa de notarse bastante.

a la hora de la producción salio bastante bien mas de lo que esperábamos y con un sabor y un aroma cojonudo. yo me quede con unos cuantos esquejes de la que era mas sativa para probar a ver que tal en interior.
                    :hoja::hoja:G4LL3:hoja::hoja:

Comentario

Aportare mi granito de arena..Para empezar,coincido con Wase,en mi caso han sido 10 semis de 2 paquetes distintos de 5uds,y idem de idem,nada que ver entre unas y otras,unas parecian Silver haze y otras hermanas parecian Skunk,incluso variando en hasta 2 semanas la floracion entre si (podria ser el motivo por el cual Dinafem no nos da plazo de floracion?),eso si en mi caso Hermis 0! y eso en feminizadas a mis ojos es bastante bueno..Respecto a precios,publi,y todo esa sombra negra que persigue a Dinafem,creo q nada exagerado..Son una empresa y punto final,COMO TODOS,habra quien tenga mas criterios de calidad y quien menos,y esto donde se refleja de maera mas directa? Pues en el precio evidentemente,no son baratas,pero tampoco de las mas caras en general.Y respecto a la calidad en concreto de Original Amnesia pienso que variara respecto al paladar de cada uno y a la loteria de fenotipos,habra quien no le parezca suficientemente buena y a quien si,puede que para uno que salga una fuerte haze (60g x planta en 10 sem de flora) sea el premio gordo y para quien sea una indica dulzona (28g x planta en 7 semanas y media).
                      Resumiendo,poca estabilidad de fenotipos,pero algunos salen buenos,en mi caso de 10 semis,4 bastante indicas de las cuales 2 muy "sabrosas",4 con un cruce poco definido y mediocres,y 2 muy muy sativas y potentes.He germinado muchas semillas durante años y puedo decir que no son ni la mejor ni la peor experiencia con bancos que he tenido,por lo cual no los defiendo EVIDENTEMENTE,pero tampoco tengo nada malo que decir.

Paz,y buenos humos!

Comentario

Trabajando...
                      X